På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 15 februari 2016

Sjukstuga



Nu myser vi och har sportlov. Dock har det blivit mycket hemma-tid hela vecka 6 också. Sigge vaknade en torsdag med hög feber. På måndagen därpå hade han sin feberfria hemmadag och vi räknade med att tisdagen skulle vara som vanligt. Men då vaknade han med feber igen. Hemma två dagar och igen feberfri. Och i torsdags var det då äntligen dags för skola. Men vi lunch ringde fröken och hade en hängig och ledsen Sigge bredvid sig. Så förra veckan avslutades med lugna inneaktiviteter. Vi har spelat spel. Vi har pusslat. Vi har gjort läxa. Vi har läst. Vi har pärlat. Vi har sett film. Just nu är det Carcassone som gäller. Minst en omgång varje dag. Och nog har det varit sjukt på andra håll med. Överallt är eller har folk varit dåliga. Hoppas jag klarar mig!

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar