På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 20 februari 2016

Receptrensning


Jag är fenomenal på att spara recept. På hög. Som aldrig blir gjorda. Eller ens tittade på. Och så plötsligt fann jag mig själv sittandes med att rensa. Oj. Nu är det inte många recept kvar alltså, nästan bara vardagsrecept. Var skoningslös. Två halvfulla röda pärmar blev kvar. Dessutom åkte ett par kokböcker i loppislådan. För vem använder kokböcker numera? Jag tycker jag hittar allt på nätet eller i min ögongodistidning Elle Mat och Vin. Och om jag läser i kokböcker är det mer som en stunds njutning av fina bilder. Fick en hel hylla över. :-)

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar