På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 17 juni 2014

Sigges tisdag


Ingen vanligt tisdag idag. Utan tisdagen då Sigge slutade på sin förskola. Egentligen var vi lediga men åkte dit för att vara med på utsparken av skolbarnen. Först blev det gott att äta; jordgubbar, kiwi, mango, päron, ananas och melon. Och sedan blev det ceremoni då varje barn fick stå på podiet och få ta emot applåder och en jättefin tavla med ord som beskrev dem själva. Och så kramkalas så klart. Sedan blev det disco. Så himla gulligt. 
 





Dessutom fick barnen som slutar en nyckel till framtiden hängd runt sin hals i ett fint band. Det tyckte jag var en hoppfylld tanke att beskriva symboliken i att börja skolan och ha allt framför sig. Vi tackade också för våra sju år på förskolan med att baka massor av kardemummamuffins som all personal kunde fika på i eftermiddags. Och fröknarna som haft både Nils och Sigge skämde vi bort lite extra med ett fint nyckelband från Svenskt tenn. Det blev väldigt uppskattat. Alla fick i olika färger. Och så fälldes några tårar. Jag blev alldeles rörd när jag liksom insåg hur lång tid vi varit där och träffat personalen genom åren. Känner mig lycklig lottad att vi haft sån tur med fantastisk personal som visas så fin omsorg för våra hjärtan genom åren. De är värda allt.



Sedan fick Sigge välja vad dagen skulle innehålla och han valde att vi skulle åka till Universeum. Vi såg ju utställningen med dinosaurierna. Givetvis. Och gick med på en guidad tur i regnskogen. En stund iallafall för sedan blev Sigge alldeles överhettad så då drog vi vidare. Jag och Sigge har haft en jättemysig dag tillsammans. 

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar