På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 5 juni 2014

Ledighetslängtan


Lyckades komma från jobbet i utsatt tid. Och inser när det händer att det borde bli oftare. Sedan åkte jag direkt och hämtade min ena älskling och sedan åkte jag till nästa ställe och hämta den andre. I bilen gäspade vi på kapp. Väl innanför dörrarna hemma började det ösregna så vi tog fram fika; jordgubbar, färska baddare och nybakt bröd och bullar från Åsas. Mys. Mys. En sådan skön eftermiddag vi haft. Vi har spelat spel en stund. Nils och Sigge har lekt både var för sig och tillsammans. Känns så gott när de leker med varandra och att det oftast fungerar hur bra som helst. Medan de sysselsatte sig hann jag lägga mig en stund. Somnade bums. Jag har sagt det förr men att få vila en stund på dagen är höjden av lyx för mig.

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar