På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 8 juni 2014

Dop för Henry

.

Henry Gösta. Så heter nu Nils och Sigges fjärde kusin. Döpt 30 maj. Dopet var tänkt att hållas i trädgården men vädret ställde till det så dopceremonin fick hållas i vardagsrummet istället. Jättefint och stämningsfullt. Eftersom kyrkklockor saknades fick Nils inleda dopet med att spela Blinka Lilla Stjärna på sin flöjt. Och han gjorde det så fint. Han hade tränat i många veckor och gick i mål med ett strålande framträdande. Alla var mycket imponerade. I doppresent fick Henry en flaggstång från Maileg. Tyckte den var så fin så jag var tvungen att köpa en till mig själv med. 

//A

1 kommentar: