På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 6 juni 2014

Fredagssvep vecka 23


Stoltaste Sigge har satt sitt fina diplom från Ekorren på sin dörr. För lång och trogen tjänst. Inser att vi började på Iskällans förskola för 6 år sedan då Nils precis fyllt 3 år. Nu fyller han 9 år. Och Sigge fyller 6 år och började där som 1-åring. Och på något sätt blir ju förskolan en stor del av vardagslivet. Så mycket har hänt under dessa år som också barnens pedagoger varit med om på ett hörn. Både glädje och sorg.  


Vänner. Om det är någon endaste tidning du skall köpa i sommar så är det denna. Efter två dagar är den näst intill sönderläst. Precis som alla andra sommarnummer blir. Menyn till Nils och Sigges släktkalas är klar så att säga. Galet mycket goda recept och bilder. 


Så var det i veckan dags för Sigges fotbollsträning igen. En själaglad unge som kämpade och hade så roligt träningen igenom. Om han fick skulle han ha på sig sina fotbollskläder varje dag. Och nu önskar han sig en ny fotbollströja enligt beskrivningen: "den skall vara blå, röd, blå, röd" och så visade han tydliga gester på sin mage. Antar att det är Barcelona han menar. Kollade vad äkta fotbollströjor kostade. Och höll på att svimma. Fem, sex hundralappar. Svarade honom att det får han önska sig av farfar. Blink, blink. 



Mönster i mängder i min garderob. Ser framemot de vidare byxorna och de tunna t-shirtsen men än har värmen inte riktigt infunnit sig. Leopardmönstren har fått konkurrens av både grönt och blått och rosa på galgarna. 


I vår stad finns en Facebook-loppis med 6300 st medlemmar. Jag har sålt massor där. Om du är tillräckligt billigt går allt att sälja. Har köpt någon enstaka sak tidigare men idag slog jag till på tre inbundna Harry Potter-böcker för 120:-. Vilket kap tycker jag. Nils har inte riktig bestämt om vi skall läsa dem högt eller om han vill försöka läsa dem själv. Anar att det blir det första vilket jag tycker är helt ok. Älskar våra stunder på kvällen när vi har högläsning i hans säng. Stunder att minnas.

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar