På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 14 april 2014

Pergola


Reportaget har jag redan läst någon annanstans men hann slänga tidningen. Helgens GP löste problemet och nu har jag visat mannen vårt nya projekt efter köket. Fattar inget, han bara muttrade. Altanen behöver rumskänsla. Just nu bara yta. En byggd pergola med tak hade blivit så fint. Och höga japanska gräs i krukor. Har äntligen varit ute och klippt ner alla mina stäppsalviaplantor. Det skall bli spännande och se vilka som klarat vintern. En hade gett upp iallafall. Och dessutom hann jag gå över gräsmattan ett varv med maskrosplockaren. Och jädra så envetna de är. Hittade redan en gul en. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar