På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 24 april 2014

Kvirr 2014


Påskhelg betyder konstvandring för mig och Joakim. Vi har varit runt i många år och hos många konstnärer. Och hittat våra favoriter. Dock blev det inget besök hos Katarina Ekelund i år då hon hade flyttat sin ateljé till Munkedals kapell och dit hann vi inte. Lunchen innebar ett besök i Hamburgsund och på Hjalmars. Vyn från bordet påminde mig om alla somrar där. På Kärraby hos farmor och farfar men också de senare åren i mammas och pappas lägenhet nere vid hamnen. Och båtlivet. 



Vi svängde förbi Kville och besökte en konstnär där på vägen hem från Fjällbacka som var vårt nordligaste mål. Då passade vi på att kika in hos farmor och farfar. Det var pyntat fint hos dem. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar