På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 22 april 2014

Blivande golfare


Påskhelgen innebar premiär för golf för Nils och Sigge. Farfar och farmor var själaglada som bitna golfare sedan många år över Nils kommentar efter tre slagna bollar: "Jag vill lära mig golf!". Nils jämförde slagen med att slå en forhand som i tennisen och fick iväg några riktigt fina bollar. Sigge körde sin egen stil som efter en och en halv hink innebar ett skavsår på ett finger. Sedan gav han upp och skrek aj vida kring golfbanan innan farmor fick fatt ett plåster. Säger. Bara. Herregud. Den. Ungen. Alltså. 


Pappa instruerar positionen för Nils. 


Och sedan övade Nils själv. 

Slog även några slag själv. Det är nog tio år sedan jag höll i en golfklubba. Gick en sådan där nybörjarkurs men minns inte ens om jag kom ner till 36. Strunt samma. Bollen träffade jag iallafall. Flera gånger. Mycket förvånande må jag säga. Tennisen kanske har gjort sitt. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar