På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 28 april 2014

En dag skall jag äga en tax


Fast det gör jag redan. En i gips. Iallafall. Jag när en hemlig dröm om att någon gång ha en tax. Helst en långhårig. Tror valet tax beror på att min morfar Gunnar hade en tax som hette Lotta. Hon skällde hela tiden. Och älskade att leka jage i huset där det gick att springa från köket till hallen till vardagsrummet till sovrummet till köket igen. Nils frågar med jämna mellanrum när vi skall skaffa ett husdjur. Jag bara hummar lite tyst till svar. Andra har katt; tycker inte om kattdoften. Eller katthår. Andra har akvarie, tycker inte om doften i ett sådant heller (och särskilt inte om det inte städas ofta), andra har kanin; stackars den att bo i en trälåda i trädgården. Nej. Det dröjer nog. Men en tax skall vi ha. Någon gång. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar