På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 25 april 2014

Fredagssvep vecka 17

Bild från www.lannamobler.se

Nu jaktar vi barstolar till vår nya köksö. Mission impossible. Och dyrt. 


Vitsippor. Överallt. Blir glad av att se dem och längtar efter mer värme. 


Fingrade på en magnoliaplanta på handelsträdgården. Grannens som jag ser från mitt köksfönster är ljuvlig just nu. Rosa, kraftiga blommor på bara grenar. Denna på bilden står hos en annan granne. Ett helt stort träd. Minst lika ljuvlig. 


Sigge i jättefina stickade strumpor/tossor som han fått av svärmors väninna. Själv har jag också fått två par och Nils fick också valt ett par som han använt flera kvällar på rad. Skulle inte kunna leva mitt liv utan raggsockor. Galet men jag använder dem året runt. 

Förövrigt tycker jag att detta klippet säger allt. Grinar varje gång jag ser det och blir lika glad varje gång jag hör låten. Är nog lite kär i sångaren. Han verkar vara en fin person. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar