På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 16 mars 2014

Vår egen gladiator


Igår kväll var det premiär för Gladiatorerna. Och hos oss var det premiär för gladiatorn Dinosauro. Sigge var som galen under programmet och iförd bara kalsonger och dinosauriesockar körde han loss...


...värsta träningspasset med armhävningar på tå. Körde på och gjorde hur många som helst. Sedan klagade han givetvis högt på att han var trött i armarna. Skrattade så käkarna nästan gick ur led. Vet inte riktigt varifrån han fått det här med armhävningar. Inte är det från mig iallafall. 


Smygstartade med påskfeelingen och tog fram några Anton Bergs chokladägg till förmiddagsteet. Ibland behövs det när motivationen tryter. Men skall jag ta tag i det sista av vårens rensning och sortera och slänga. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar