På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 19 mars 2014

Drottning Silvias


Då var det dags för ett besök på ögonmottagningen igen. Vi kom dit vid nio och blev kvar några timmar eftersom det nu efter Sturge Weber diagonosen skulle göras lite fler undersökningar. Bland annat få droppar i ögonen. Och här sitter han med stora pupiller. Vi laddar med festis och chokladboll inför andra delen av undersökningarna. När vi sedan var klara var vi trötta. Mest Sigge givetvis. Så halvdagen med jobb fick ställas in och bli en hel vabbdag istället. Kontentan av besöket blev att vi kommer bli kallade om tre månader igen. Från att ha varit kallade en gång om året innan diagnosen. Och anledningen till det är att trycket i ögat behöver kollas då värdet är förhöjt men inte inom ett medicineringsspann. De vill hålla koll. Och det känns ju bra. Ett förhöjt tryck kan leda till glaukom. Och som vanligt börjar tankarna fara runt. Vad innebär detta då. Och så och så. Tankarna skingrades efter utlovade besöket i leksaksaffären iallafall. För Sigge kämpade på under besöket. "Och jag gjorde mitt bästa" som han själv uttryckte det. Kärleken min. Sedan var det andra saker som tog min uppmärksamhet. Liksom.



1 kommentar:

  1. Kram till både dig och Sigge! Vi hörs ikväll. /kram Sara

    SvaraRadera