På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 21 mars 2014

Fredagssvep vecka 12

Bild från www.verdus.se

Vad äter du på för tallrik? Just nu har vi en vit servis från Ikea som funkat fint. Men det är sliten och jag skulle gärna starta i nytt kök med ny servis. Servisen ovan är jättefin tycker jag men passar inte hos oss. Ett stort uppläggningsfat skulle kunna passa in som en solitär men inte en hel uppsättning. Jakten fortsätter. 


Tvättade Nils vinterjacka. Och hittade det här i tvättmaskinen efteråt. Nerf-skotten förvånas ju ingen över men kroken. Den ligger nu i Nils skolväska på väg tillbaka till skolan. För det är där den kommer ifrån tror jag. 


Fredag betyder en sväng till mataffären. Och som oftast till apoteket som nu ligger i matbutiken. Jättesmidigt tycker jag. Sigges dos på 30 piller i veckan kräver ständigt påfyllning. Högkostnadsskyddet har vi sprängt för länge sedan. 


En livspuck. Om någon undrar alltså. Förskolepysslet efter Labyrintfinalen var mycket uppskattat. Och det är Sigges livspuck. Om någon undrar vems den är alltså. 


Här sitter dom. Sigge och Nelli. Tre veckor i åldersskillnad. Nelli har varit på besök under eftermiddagen och kvällen då storebrorsan fyller 8 år (Grattis Alvin!) och skulle ha filmmys med kompisarna ikväll. På väg hem i bilen efter att vi hämtat Nelli kacklade de som galningar. Och sjöng för fulla halsar om kära bröder. Hade huvudvärk innan vi ens kommit hem och det är 8 minuters körväg. Typ. Sedan har det varit full ös på dem hela tiden. Gulligt.   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar