På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 23 mars 2014

En trött avslutning


Sigges vecka började bra men efter onsdagen så har han inte varit i form. På torsdagen var han trött. Ännu tröttare på fredagen. Lördagskvällens middagsbjudning förpreppades med eftermiddagsvila och han fixade kvällen fint. Söndagen har varit näst intill katastrof. Kom inte hur pyjamasen förrän närmare halv två. Låg i sin säng och kollade film på ipaden till klockan 11. Sedan bäddade han ner sig framför teven och såg ett gäng Labyrint. Sedan fick han värsta brytet vid lunchen så då övertalade jag honom att vi skulle ta en promenad med vagnen med förhoppningen att han skulle somna till en stund. Vilket han gjorde. 


Men ikväll är det tidigt i säng för bubben. Vet inte vad som orsakat veckans dipp? Kanske vårtrötthet? Kanske håller han på att bli sjuk? Eller så är det medicinerna?



När jag kom hem från timmespromenaden med Sigge var jag helt svettig. Andra gången idag. Började min söndag med ett tennispass och övade serven med min tränare. Antar att jag också kommer vara lagom trött till kvällen. Väl hemma möttes jag av denna syn. Nils och pappan möblerade om på Nils rum. Nils hade föreställt sig hur han ville ha det men när vi ställde möblerna så insåg alla att det inte funkade. Så här tänker han om. Och till slut var alla nöjda med resultatet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar