På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 29 mars 2014

Lördagssvep vecka 13


I veckan har vi varit på Drop-in-café både på Sigges förskola och på Nils fritids. Hittade detta alster på en vägg på Sigges Ekorren. 
"Jag gör ögonen inifrån och ut. Hittar ingen bra färg till näsan. Tittar på min kropp, jag ser nästan ut som en svamp! Jag gör dinosauriefötter för jag har faktiskt dinosauriestrumpor." 


Köksplanering fortskrider. Om drygt en vecka kör det hela igång. Leverans av lampor kom i veckan och nästa vecka kommer vitvarorna. Handtagsproven kom också vi veckan och idag har vi tagit ett beslut om vilket det blir. 


Det blev inget fredagssvep igår. Hann inte med för jag jobbade en stund och sedan åkte jag och Nils en sväng på jakt efter nya gympaskor och annat. På Ikea var uppdraget att hitta en sänglampa och det gjorde vi. Vi hittade också en makrill som skall flytta med till Smögen på påsk. Just nu bor den i Nils säng. 


Fredagen innehöll också besök av vänner och jag gjorde Marias crabcakes. De blev goda och de kommer jag göra igen. Vi pratade och åt i många timmar. Och skålade ut det gamla köket. Ajöss and goodbye. Jag kommer inte sakna det. Punkt.  


Sigge har väntat på kalaset hos en kompis på förskolan. En hel veckas förväntan. Vi fixade present för några dagar sedan och idag var det ju dags. I morse när han vaknat kom han smygandes och ville viska något. Att han inte vill gå längre. Han kände sig trött. Men strax innan kalaset drog igång ville han ändå gå. Så vi gick dit. Men vi gick hem efter en halvtimme. Sigge kände sig ledsen. Ville vara nära och sitta i knät. Både jag och J förvånades över ovan. Ganska olikt vår Sigge. Men vi berömde honom för att han gick dit och att han kände efter vad han orkade. För det måste han ju lära sig. Att handskas med sitt förråd av ork. Glass ökar på orken iallafall. När man måste hänga med på ärenden.


Fram med klockan och fram med utemöblerna. Får se om det hinns med imorgon. Duken är ett riktigt lyckopiller tycker jag. Gärna på mitt utebord i sommar. 


1 kommentar:

  1. Stackars Sigge! Ja, det blev ju en sen kväll igår! Alvin var ändå upp 05.30 i morse! 05.30!!!!!! Helgalet, sov inte 6 timmar!

    Vilka handtag blir det tro?
    Kram Lisa

    SvaraRadera