På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 14 november 2012

Välkommen på ny renoveringsresa!


Jodå, nu är vi igång. Eller rättare sagt svärfar har anlänt och satt igång. Badrummet är tömt och redo för förvandling. Lovar att uppdatera er på hur det går. Finns ingen hejd på hur skönt det känns att överge den här bruna plastmattan som jag förövrigt länge trodde var kakel innan jag iddes titta på den ordentligt...


Obestämdbar grön nyans på grejorna. Raka vägen till tippen med dem! Säkert väldigt flott en gång i tiden...
 
Nu mys med svärisarna framför fotbollen en stund. Mannen är i England och skulle gå ner till hotellets pub och kolla matchen. Morfar som också varit på besök har precis åkt hemåt. Hela huset var fullt i folk när jag kom hem i eftermiddags. Eller som Nils sa; det känns som julafton! Snart så!


2 kommentarer:

  1. Spännande!!! Kommet säkerligen bli hur bra som helst!
    Men är du heeeeelt säker på att nu ska byta ut porslinet?!? ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Heja Åke!
    Kram Lisa
    Jag tycker att ni skall behålla bidén ialla fall;-)!

    SvaraRadera