På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 9 november 2012

Fredagssvep vecka 45

 
Bild från www.faktum.nu

Ni köper väl Faktum? Och den nya kalendern för 2013? Påminner er bara...
 
 
Nils skola deltar sedan flera år så nu samlar vi ihop saker till julklapparna som barnen skall få; blyertspenna, pennvässare, suddgummi, skrivhäfte, ritblock, ask med kritor, tvål, tandkräm, tandborste, tablettask och ett vykort eller julkort. Alla familjer bidrar med det man kan. Sedan packas paketen på skolan och skickas vidare. Sån´t här är superviktigt tycker jag. Att tänka på andra. Och visa att man bryr sig om. Alla. Överallt. 
 
 
Dagens mys. Tror tyvärr de flesta redan är uppätna. Vi hann med bak mellan allt fix med bilen som dök upp lite oplanerat idag. Bilar alltså. Suck. Imorse när vi skulle iväg startade den inte. Dead! Grannen tog med sig Nils till skolan och jag och Sigge pep in igen eftersom fredagar är vår lediga dag. Sedan fick jag hjälp av en annan granne men bilen ville inte samarbeta alls. Jo, jag har världens bästa grannar! Då kom bärgaren med sina magiska fingrar och så startade eländet till slut. Skönt. För när det kommer till bilar är aldrig något billigt.
 
Bild från www.lindex.se
 
Veckans fynd; leopardbyxor i en vidare modell. Svart topp och nyår? Vit topp och sommarsemester? Oändliga kombinatioer hoppas jag.
 

Sigge leopardstyle!

 
Fortsätter på temat byxor. Men med hål i. Nils sliter fortfarande hål på sina byxor. Senaste paret har bara använts ett par veckor. Ifrågasätter starkt kvaliteten. Tycker ändå att byxor för 249:- skall ha mer att ge? Eller? Nu har jag lagat de två sista paren jeans. Inget vidare snyggt men det får gå.

Bild från www.tv4.se
 
Vår nya favorit här hemma. Både jag och mannen sitter som klistrade. Ögongodis minst sagt. 
 
VÅR FINA FAR 
På söndag skall han firas. Pappan. Eftersom han läser här kan vi ju inte avslöja något mer. Om han nu blir firad alls. Det kan man ju aldrig riktigt veta. ;-)
 

1 kommentar:

  1. Jag shoppade de där brallorna på lindex igår. Så himla sköna! Jag tänker att de blir perfekta på Teneriffa i jul, slappa men snygga. Och leo är ju alltid leo!

    SvaraRadera