På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 17 november 2012

Lördagssvep vecka 46


Den försvunna diamanten en lördagskväll. Sigge rik som ett troll tills banditen dök upp och slaget efter hittade Nils diamanten. Känslorna svämmade över totalt och Sigge bröt ihop. Slängde sig på golvet och gormade fram: "jag får aldrig nåra pengar eller diamanter!" Man måste lära sig den hårda vägen ibland...


Öppet hus på tennisklubben. Godisregnet var populärt. Pappan jämförde det med ett gäng "mågar" (hungriga måsar). Kan bara hålla med. Sedan vann jag svettband. Ett tecken? ;-)

 
Mannen kom hem från resa. Med en necessär helt i min smak...Har redan gjort mig av med den. Men innehållet kan jag inte leva utan. Har dessutom upptäckt handcremen; snyltat på kollegans ett par gånger. Ett ilsket och envetet utslag på en finger förra hösten ordinerade stark kortison men hjäpte inte. Däremot några dagars intensivt smörjande och masserande med Eight Hour Creme gjorde susen. Vips så var eksemet som bortblåst.
 

 
 
Gillar egentligen inte döskallar. Fast denna är ett undantag. Den gillar jag. Upp på önskelistan.

Bild från www.clarionpost.se
 
Igår hade vi träff. Sju tjejer. Varje höst försöker vi stråla samman. Förra året blev det spa i Varberg. I år blev det hotellet. Champagnemingel på eftermiddagen och sedan loungehäng följt av middag och drinkar. DET blev sent. Men så fint att få bara prata med väninnor man känt ett tag. Samtalen flödar och man vill aldrig att det ska ta slut. Känner i hela hjärtat att jag är så bortskämd med fina vänner. Har en hel skock utspridda lite här och var. Iallafall är det fantastiskt det där med vänner. Hurra för dem!
 

Bild från www.vvsochbad.se
 
Att visa någon bild från badrummet där hela golvet är uppbrutet eller den smällfulla släpkärran utanför med skräp besparar jag er. Istället visar jag er vår nyinköpta toalett som skall flytta in i badrummet längre fram. Dessutom ligger det även en Tapwell takdusch i garaget också. Imorgon skall vi kolla kommoder; särskilt Aspens.

Bild från www.lindex.se
 
Inser att jag är svag för leopardmönstrat. Denna vill jag ha. Finns också i grått. Och i leggings. Och så finns det leopardloafers i samma butik. Vill ha!
 
So long amigos!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar