På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 28 september 2012

Fredagssvep vecka 39

Bild från www.ellos.se
 
Dags för nya kuddar kanske? Dessa fastnade jag för. Fred är alltid viktigt. Överallt. I världen, på jobbet, hemma och mellan vänner. Peace, kompis!
 
Bild från www.ellos.se

 
Min fredagsbukett. Måste ändå säga att blommorna jag köper i mataffären har fin hållbarhet till en billig peng. Rosorna har stått en vecka redan. Så ljuvliga.


Sigge längtar till varmare breddgrader. Och jag med. Denna veckan har jag varit helt urlakad på kvällarna; trött och småfrusen. Bara velat sitta i soffan med filt, raggsockor och te.

Bild från www.louispotts.com
 
De fina temuggarna används varje dag. Är smått förälskad i dem faktiskt. Och nu funderar jag på att komplettera med några kaffemuggar i samma stil. Priset kan man ju inte klaga på; strax under en 100-lapp.
 

 
Sista påminnelsen om sommaren har nu packats ned igen. Mannen skrattar så glatt varje år när det är dags för studsmattan att säga hej eller hej då.


 
Fick en mindre chock när vi var och handlade idag jag och Sigge. Jo. Jag. skojar. inte. Julskummet var där. Matchar så där till 28 september tycker jag. In på lagret med er! 

Bild från www.globearenas.se
 
Mina ligister har drabbats av dinosauriefeber. Överallt. Skulle gärna åka till huvudstaden med dem och se showen Walking with dinosaurs i höst. Men det tickar på; showbiljetter, transport och boende och så... Men showen verkar så häftig!
 
Min hall behöver en pall. Min rygg behöver en pall. Denna coola får gärna flytta in.
 
 
Finn en Sigge. Bubben vaknade med feber idag. På vår mysdag. Somnade i min famn förut. Så gott att bara få sitta där en stund med honom på min axel. Sedan sov han i tre timmar. Nu äter han popcorn och chips. Första han ätit på hela dagen. Men är man sjuk så är man...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar