På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 17 september 2012

En måndag i september


En söndag på var sitt håll; jag och Sigge hemma. Utflykt till lekplatsen och sedan simskola. Där den gladaste skiten!


Nils och pappan åkte på svamputflykt. Och nog kom de hem med lite svamp och inte sådana som som de skickade hem på bild. Sån tur! Och igår kväll, efter en hel dag med tillsammans, kunde Nils inte sova utan var så längtlig efter J. Gulligt och viktigt! Och denna veckan tar Nils pappans plats i hans säng när Spanien kallar igen. Inte mig emot, så mysigt att få ha den store ligisten nära sig.


Annars har vi invigt den första vabben för i höst; Sigge-stackarn vaknade med kliande utslag på låren imorse. Hmmm...svinkoppor misstänker jag. Och ikväll var utslagen ilsket röda och kliande. Somnade som en stock ändå. Vår lilla sömntuta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar