På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 7 september 2012

Fredagssvep vecka 36


Fredagsbuketten. För jag köper mina blommer själv. Och förlåter mannen för att han är så kass på det där. Men han är bra på mycket annat min man. 

 
En ledig fredag. Kan inte förstå hur jag skulle orka jobba en dag till i veckan. På fredagar hinner jag med att fika en stund. Och läsa tidningen i sällskap med en pladdrande Sigge. Och helgkänslan infann sig redan igår kväll när jag inte brydde mig om att klockan tickade på mot midnatt. Te och film på en torsdagskväll.  
 
 
Men inte fikar vi hela dagen inte. 8:15 tågade vi in matbutiken och 10:45 vidare ut i trädgården. Kantsten vid den nyplanterade bokhäcken är nu färdig så idag har jag fixat med markduk och täckbark. Hoppas ogräset håller sig borta ett tag. Iallafall ett år eller så.
 
 
Samma kantsten har vi lagt runt huset men där ligger grått grus istället.
 

De stackars sommarplanteringarna har jag totalt glömt bort. Står och ser så fula ut! Vill nu bara få dit lite höstblomster men väntar tills framsida är helt färdig. I helgen väntar fogsand och plantering av ett träd förhoppningsvis.


Hurtigheten håller  i sig. Igår blev det 2x5 km powerwalk i kuperad terräng. Känns i ryggen idag. Men det är en sådan frihet. Och luft överallt. Fasar för dagen då jag måste börja gå in i träningslokal igen. Hua...
 
Bild från www.hm.com

Elle Interiör bjöd på rabattkupong på 25 % vid ett köptillfälle på H&M Home i sista numret. Vita satinpåslakanset står på önskelistan och fina kuddar till vårt spa. Kanske dags att slå till. Höstbeställningen till barnen har redan trillat in.
 
Bild från www.hm.com
 
 
Dagens viktigaste göromål och händelse; leka affär!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar