På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 16 juli 2012

Trädgårdsprojektet just nu


Alla stora hålor är igenfyllda igen och nu väntar vi på mera grus och en massa pall med marksten. Kan bara konstatera att det nu äntligen känns som att trädgårdsprojektet går att rätt håll.


Husgrunden får sig en make-over. Fönstret väntar fortfarande tappert på ett nytt lager färg.


Brevlådan har haft otaliga platser sedan projektets start. Nu sitter den tryggt i lyktstolpen i väntan på att bytas ut mot en markmodell istället.


När vi röjde rent under vår trapp hittade jag en massa smultronplantor. De tryckte jag ner i karet som stått tom hela sommaren. Anar att de kommer ta sig. Husgrunden i bakgrunden skall snart målas mörkgrå och planen är att plankan ska bytas ut mot kantsten i betong senare i sommar.

 Beviset! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar