På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 31 juli 2012

Regn och rusk


Skurar. Tappade räkningen vid lunch. Enda glädjen var regnbågen som vi såg i stort sett hela eftermiddagen från köksfönstret.


Inte riktigt på humör. Mest velat mysa och spela på Ipaden och se på teve. Så det har det blivit. Och för mig en sådan där dag när jag hade massor som skulle tas tag i men inget blev egentligen gjort.  


Då var det dags igen. Nu står pallarna på rad utanför. 14 st för att vara mer exakt.


Men redan ikväll var två tomma! :-) Är väldigt nöjd med grafitgråa färgen och omlottmönstret (eller vad det nu kallas).


Två fönster blev iallafall målade. Här ser ni den gula, räfflade rutan som vi inte har bytt ut utan sparat. Lite av 70-talskänslan vill vi ju ha kvar. Men ett fönster räcker gott och väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar