På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 17 juli 2012

Sommarutflykt


Idag har vi varit på utflykt; till High Chaparral! Vilket ställe alltså! Har svaga minnen av stället från det att jag var barn och nog mindes jag någorlunda rätt. Hela stället är uppbyggt i äkta cowboystilen och här och där möter man en cowboy på häst i full mundering. Kul! Dessutom möter man en massa utklädda barn och dessutom vuxna som också är utklädda. Fascinerande tycker jag. Att man vill klä ut sig till en cowboy eller en glädjeflicka typ. När man är medelålders. Så nära till barnasinnet har inte jag.


Det riktiga äventyret fick vi uppleva under vilda västernshowen som vi såg. Pistolskott och bomber och män och kvinnor som föll från taken och galopperande hästar givetvis. Herregud vad småungarna runt om på läktaren grät...de fyrade av rätt rejält liksom. Nils undrade om det var på riktigt medans Sigge kollade på showen en stund för att sedan helhjärtat ägna sig åt att äta snacks den andra stunden.



Överallt fanns saker att skjuta prick på!


Minst en glass om dagen gäller ju på semestern och så även på High Chaparral. Åt första mjukglassen för i år och den är alltid lite extra god tycker jag.


Buffalo City är en småstadsmiljö uppbyggd i barnens storlek och där spenderade vi en ganska lång stund och gick djupt in i rollerna som cowboys. Sigge surade för han inte fick springa runt på taken; "det gjorde ju cowboysen i showen maaammmmaa"! Här ses ligisterna med nya gevär. Nils har Joakims cowboyhatt på sig som Joakim hade som liten och Sigge fick välja en ny. Han valde en vit.


Innan vi åkte hem hade vi både hunnit med ett besök i Old Mexico, ridit en tur på hästar, åkt hjulångare, sett bisonoxar, sett flera kändisar; Lucky Luke och bröderna Daltons och Ann Söderlund och blivit rånade under en tågresa. En vanlig dag i cowboyland helt enkelt!

1 kommentar:

  1. Vilken dag! Jag kan tänka mig att era killar tyckte det var ett toppenställe. :)

    Haha, jag ser att ni har samma devis som vi under semestern - glass varje dag. Ett mål vi uppfyllde med bravur under vår semester på Gotland. :)

    Ha det fortsatt gott Anna.

    Kram Lotta

    SvaraRadera