På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 19 juli 2012

En vanlig dag på semestern


En sommarbukett med rosa blommor som jag fått av en granne. Njutning i flera dagar och som fortfarande står kvar utan att blommorna slokar.


Juli då? Du verkar sur tycker jag. Det behöver du väl inte vara. Bjud på ett leende och sol är du snäll!


Ägg i rosa förpackning. Fick följa med hem på stört från mataffären. Piggar upp vem som helst en regnig dag.

Och så äntligen blev det en kväll på altanen igår med fina vänner. Vi åt och myste och spelade spel tills klockan slog ett. Den sneda gasolvärmaren funkade trots höstens och vinterns stormar som blåst ikull den otaliga gånger. Värmde några av oss. Vi andra svepe in oss i filtar. Ungarna sprang ut och in hela kvällen och när sena timmen kom gick de på jakt med gevär och ficklampor. "Ett lodjur och en fjäril" hävdade de bestämt att de hade sett iallafall. Hoppas innerligt att det blir fler ljumma kvällar på altanen för att räkna till en är alldeles för lite!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar