På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 13 juli 2012

Fredagssvep vecka 28


Men är det sant? Tror banne mig att det är färdiggrävt nu. Vi har tappat räkningen på hur många containrar som vi fyllt och idag såg vi den sista fraktas bort hoppas vi. Sigge och pappan firade med ett åk i minigrävaren. Sigge körde givetvis.


För att väga upp regnandet gör jag en sista återblick till semestern i Spanien. Dock hurrar vår nysådda gräsmatta över nederbörden och den har börjat ta sig rejält men för semesterfriden behövs meeer sol helt klart.



En enda dag hade vi regn och den dagen bestämde vi oss för att åka en sväng till en outlet strax norr om Barcelona. När vi kom fram sprack det upp och solen tittade fram. Här fanns allt och några fynd gjordes hos Hilfiger, Ralph Lauren och Michael Kors.

Dock missade jag ballerinaskobutiken...suck. Väninnan fyndade ett par ursöta iallafall!


Mina barn är inte shoppingvana! Bara en massa förmaningar hela tiden så även denna dagen. Nils hatar att åka på ärenden och börjar nästa storböla när det någon gång emellanåt är dags...



Dock var det andra miner dagen efter då vi åkte på utflykt igen och denna gången till PortAventura; en giganstisk nöjespark strax söder om Barcelona. Våra årskort till Liseberg gav oss fritt inträde och ett åkpass för hela dagen. Tummen upp på det! Vi hade en fantastisk dag i strålande sol och lagom långa köer.



Sigges sovstyle. Värt att minnas. Vet liksom aldrig var eller hur eller om man hittar honom på morgonen.


Direkt efter vinsten var det fyrverkerier runt om kullarna där vi bodde och därefter vajade det flaggor överallt i byarna och på bilar. Och givetvis tittade vi på matchen. En del av oss. En del andra tittade bara på Fernando Torres. Säjertbara: han är mitt frikort!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar