På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 9 april 2012

Påsken 2012


Sigge startade påskhelgen med att drutta omkull. Eller som han uttryckte det: Jag har ont i min nos! Men med ett plåster på det onda läker det fort. Plåstret fick sitta kvar halva dagen! :-)


Första anhalt blev hos morfar. Hela gänget var där och åt och hade det jättetrevligt på långfredagen. Nils är givetvis Moas favorit!


På påskafton åkte vi till Smögen och mötte upp andra kusinen Ingrid. I år ville alla gå med och påska hos grannar och vänner. Nils hade liksom nu förstått att det kunde resultera i godis och slantar... och nog var turen lönsam. Sigge skulle absolut ha den spanska festhatten på sig trots att alla lobbade hårt för en mer passande slokhatt.


En äkta spanjor med mustasch!


På eftermiddagen dumpade påskharen ett meddelande och sedan blev det äggjakt. Och utdelning igen givetvis.


På påskaftons kväll njöt vi av svärmors goda påskbuffé. Tradition varje år och alltid lika välsmakande.


För övrigt har helgen innehållet obscena mängder godis, bus med kusiner, promenad på bryggan, lek i Kaviartuben, 3D-teve, bokläsning, sovmorgon, Kvirr och mys! Nu är vi dunderladdade för lov i en vecka! ;-)

1 kommentar:

  1. Vilken härlig påsk ni verkar haft! Och vad orättvist med en veckas lov... Vill oxå!
    Skall genast skola om mig!
    Kram Lisa

    SvaraRadera