På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 27 april 2012

Fredagssvep vecka 17

Bild från www.mq.se

Idag kom en skur. En ordentlig skur. Ett ösregn kan man säga. Och västkustvind på det. Då tog jag en promenad. En lång promenad i ösregn blev det. Med sminket på kinderna och våt inpå bara trosorna kunde jag bara tänka: ge mig vår och en jeanskjol, please(egentligen svordom här)!
Bild från www.plantagen.se

Grannens magnolia är som en magnet. Varje gång jag tittar ut genom fönstret far blicken dit. Dagens-vill-ha-i-trädgården!


Sigge vispade grädde med mig igår. Och fick slicka visparna givetvis. Sedan gick jag ner en stund i källaren. Häpnade över tystnad en våning upp.

Knäpptyst.

Hittar Sigge halvägs ner i gräddbunken när jag kommer upp igen. Givetvis.


Lisa inspirerade mig häromdagen: våffeltorsdag blev det! Banan, kiwi och jordgubbar som tillbehör!


Det gror på fönsterbänken. Örter till midsommar minsann.


Hej då april! Kommer inte sakna dig. Tycker inte du varit varken snäll eller särskilt trevlig.

Bild från www.familyroom.se

Finaste dörrmattan tycker jag. Mustascher är alltid rätt.


Som skulle passa bra här. Snart är alla lister på plats i hallen. Vår hallrenovering tog ett år. 365 dagar. Precis. Imorgon startar vi upp ett nytt. Ute.


Bild från www.svt.se

Inte alls min stil liksom. Men ställde upp för maken som inte läst något annat den senaste tiden. Två avsnitt senare och vill se mer. :-)

Fin helg på er!

2 kommentarer:

  1. Kan inte annat än att hålla med angående Game of thrones,mannen har läst bäckerna och är fast och jag har fastnat i tv-serien, beroendeframkallande i ordets rätta bemärkelse!
    Önskar dig en fin långhelg!

    SvaraRadera
  2. Nasima: Vi här helt fast! Tack detsamma!
    //Anna

    SvaraRadera