På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 5 april 2012

Fredagssvepet vecka 14


När påskpyntet kom fram fyllde kycklingarna en hel bänk. Snart är julpysslet utkonkurrerat i antal iallafall.


 Bild från www.designonline.se

Vill ha nya tekoppar. Fick syn på dessa av Anna Kraitz. Örat. Gillar örat.

Påskservetter från  HM. Fyndade förra året. Grymt snygga tycker jag. Happy Easter!
Bild från www.indiska.se

Tycker mitt påskägg från Indiska är så fint. Stor chans att det får stå kvar länge på bordet. Ända till sommaren kanske. Men dit är det ju långt. Först ska ju vintern komma på besök igen spås det...

Bild från www.bantie.se

Jag går igång på det här mönstret. Två kuddar, ja tack! Nu kan man fynda dem hos Campadre. Påskharen kommer väl även till de stora?

Måste snarast ta mig till en bokhandel. Jag bockar av på min lista. Men än är det några kvar. Tänk: jag, bok, Anton Bergs godisägg och svärisarnas soffa! Där har ni min påsk! :-)


Stan är invaderad. Den här utsikten har mannen från sitt kontor. Ligisterna blev helt till sig. Eller som Sigge sa: wow... maj gaaaaad! (my god)

Idag har jag blivit ordentligt bortskämd på jobbet. En fin, fin elev ska fortsätta sin resa på annat håll och bjöd idag på cupcakes. Ljuvligt goda! Och med finaste meddelandet; jag började storlipa i smyg! Fick bita mig i läppen och titta åt ett annat håll ett tag...
Önskar alla en härlig påskhelg med familj och vänner!!


3 kommentarer:

  1. Visst är örat fantastiskt på kopparna?! Och jag gillar verkligen servetterna, bra sparat där : ) Hoppas påsken blir riktigt skön, må så gott,
    Malin

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att ni har haft en riktigt mysig påsk tillsammans! :)

    Stor kram till er

    SvaraRadera
  3. Malin: jag jaktar efter nya tekoppar! Och kan aldrig bestämma mig...

    Lotta: det har vi! Hoppas ni haft detsamma!

    kram Anna

    SvaraRadera