På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 20 april 2012

Fredagssvep vecka 16


Kortare besök av hostan denna gången; två dagar. Sigge och pappan hängde ihop och smsade sådana här bilder. :-)


På jakt efter dynor till våra utemöbler. Våra stolars sittyta har formen av en paralltrapets och många, många kuddar kommer i 40x40 cm-mått. Och då blir det ju inte bra. Dessa från gula affären kanske är ett alternativ?


Ibland får jag lust att pussla. Den där koncentrationen i sällskap av en kopp te. I källaren ligger ett 500-bitars och ett 1000-bitars i samma kartong. Blandat av Sigge i all välmening. Så jag har att göra. Om lusten faller på alltså.




Anna tipsade om Linas barnkasse. Verkar vettigt tycker jag. Testat Matfrid tidigare och var nöjd. Men saknade just barnperspektivet på maten. Typ korv på nytt sätt.
Bild från www.adlibris.se

Bläddrade i denna häromdagen. Pasta. Gillar. Vi. Mycket. Nog för att bokhyllor här hemma är fyllda av kokböcker. Och tidningar. Sprängfulla. Ändå tycker jag ibland att jag inte kan hitta enkla, lättlagade recept på vardagsmat.

Bild från www.ellos.se

Den här härliga maxiklänningen i blått, vitt och batik och ett par flipflops på fötterna skulle passa bra till...


...en semster här! Ser verkligen framemot sommarens veckor med vänner i Spanien. Och faktiskt just där på bilden.

1 kommentar:

  1. Mysigt fredagssvep Anna! Och Sigges glass ser väldigt smarrig ut. Vilken lycka! :)

    Markus kokbok kan jag verkligen rekommendera. Hur mycket god och lättlagad pasta som helst. :)

    Härligt att ha en resa till Spanien att längta till i sommar och vad fint det ser ut. Vi längtar också till sommarens äventyr som dock inte blir Spanien. Att få längta lite är inte dumt.

    Ha en fin helg Anna!

    Kram Lotta

    SvaraRadera