På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 30 maj 2011

Tidsoptimist

Just nu är allting väldigt intensivt då renoveringen av garage och hall och tak tar all vår tid och tankeverksamhet i anspråk. Att jag dessutom varit byggledare då mannen varit mer borta än hemma den sista tiden påverkar direkt mängden blogginlägg. Med andra ord: när jag haft en stund över har orken helt enkelt trutit. Trots att jag har massor att skriva om. Här kommer nu en uppdatering över veckan som gått! Var så god!

Helgen som gick har inneburit regn i mängder här hos oss. Korta stunder kändes det som om hösten var på besök igen. Vi har haft igång bastun och försökt mysa i sällskap med filtar och filmer. Trots regnet har vi har haft riktiga ljusglimtar här hos oss och dessa har mina nya fina stövlar stått för. Tack min man och mina barn! Gula! Gula! Gula! Fina! Fina! Fina!

På min köksbänk står det rosa pioner som blommar för fullt. Så vackra! Hoppas att pionerna vid mammas grav blommar lika fint! Under den senaste veckan har saknaden attackerat mig i omgångar. Du är ju här men ändå så långt bort när jag tar tag i tanken. Saknad. Alla dagar.

Golvet vid vår matplats växer sakta fram och jag ser verkligen framemot att slippa den gamla parketten. Jag längtar också tills vi får flytta in i rummet igen...då kaoset flyttar ut liksom.
Garaget har nu fått nya fönster och ny dörr och panelen börjar sakta komma på plats. Målet är att det skall bli i samma stil som vårt utbyggda vardagsrum mittemot. Det kommer bli en fin inramning av vår altan tror jag.


En ny utemöbel har stått på inköpslistan i flera år nu men prioriterats bort bland andra inköp. I år var det iallafall dags! Vilket mission impossible-uppdrag att hitta något som föll oss (MIG) i smaken. Underhållsfritt stod högst upp på kravlistan tätt följt av vitt. En vit möbel mellan våra vita ombyggnader verkade snyggt. Har ju sneglat på Grythyttan just för det härliga gunget i stolen men kan inte förlika mig med faktumet att en stol kostar si sådär 2800 kronor! Och jag vill ju ha minst 6 stolar! Tillhörande bord gick bort då de helt enkelt var för små. Nej, ett stort med plats för 8-10 personer var också ett måste. Snubblade över detta ekipaget och känner mig supernöjd nu när det är på plats! Gung i stolarna till vettigt pris! Visst, värsta rå-kopian men jag går sällan den vägen annars...hur som helst, gôrnöjd!

Nu hägrar te i soffan! Syns förhoppningsvis snart igen!

2 kommentarer:

  1. Gaah, skrev precis en lååång (för att vara mig) kommentar och så försvann den? Nåja, vad jag ville säga var att dina gula Hunters skulle nästan få mig att önska regn var dag, en riktig "glagfärg"!
    Och så blev jag impad av alla projekt ni håller i luften, jösses! Inga smågrejer direkt. Fint ser det ut att bli :-)
    Och så tror jag att jag skrev något om att utemöblerna var fina, kopior eller ej!

    Och så känner jag med dig, om din saknad efter din mamma.

    Njut av din kopp te. Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Ibland är det ju så där, att det är fullt upp och man hinner inte med allt man skulle vilja göra. Och det är precis som de ska vara. Blogga du när du har tid och lust Anna. Vi bloggvänner finns ju kvar här och blir glada varnda gång du gör ett inlägg, oavsett hur ofta. Själv hinner jag inte heller med min blogg just nu. Men det är som det är.

    Jag hoppas att det går bra med renoveringen? Det ska bli så spännande att se hur resultatet blir. :)

    Jättefina stövlar! Härligt solgula som gör en på gott humör. Då får det gärna regna. ;)

    Jag förstår att saknaden efter din mamma måste vara svårt och smärtsam mest hela tiden men kanske lite extra vid högtider och Mors Dag och liknande. Kram på dig.

    Jättefina utemöbler och vilken fin uteplats ni har. Många fina stunder där i sommar. :)

    Ha det så bra vännen, snart väntar sommarlovet, efterlängtat och välförtjänt. Ha en fantastisk sommar!

    Kram Lotta

    SvaraRadera