På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 6 juni 2011

Bort med lakanen!

Här duggar inte inläggen tätt minsann!!! Efter ännu en vecka som delvis ensamstående och byggherre och därefter tre dagars kurs tog jag så äntligen helg i lördags eftermiddag. Efter kramkalas i hallen en lång stund med bägge godingarna myste vi som bara den med grillade hamburgare och därefter hallonsviss och några kubb-rundor (med egna spelregler så Sigge kan vara med givetvis). Sedan kändes allt bra igen efter några intensiva dagar med kollegorna!



Resten av helgen har vi fixat med att få fram vårt möblemang under alla gamla lakan och städat och ställt iordning. Och hunnit fika i solen... Hann mycket mer än vad jag någonsin trodde och inser att det sedan några månader inte bara är en som kan fixa och greja utan att vi faktiskt nu är två som kan syssla med det. Nils drar iväg till kompisar eller så är de här och Sigge leker och klarar sig själv långa stunder numera. Nog för att man får kolla honom: han är inte riktigt att lita på men så länge han får bada och leka med vatten är han supernöjd. Denna helgen har han mest sprungit runt naken då vi nu sedan en tid försöker träna honom på att klara sig utan blöja. Hörde honom tidigare idag deklarera travandes naken runt i trädgården: "Nu har jag juuuu slutat med blöja!" Vi skall iallafall fortsätta uppmuntra det trots tvåsiffrigt antal "palsonger" i tvättkorgen sedan igår...


Kanske kommer inläggen dugga tätare denna veckan men jag vågar inte lova något! Önskar alla en fin vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar