På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 23 maj 2011

Grejare


Vi har "grejare" här både inomhus och utomhus just nu....ja alltså snickare eller annan hantverkare enligt Sigges ordlista. Vi har ju varit hemma idag, jag och snorfisen. Och det är stört omöjligt för Sigge att låta bli att prata med grejarna...hela tiden!!! Här kommer ett urval från dagens prat från Sigge som jag överhört:

Akta dig så du inte ramlar ner.
Varför spikar du?
Jag äter glass.
Martin, kolla jag äter tre köttbullar.
Hejdå, nu åker vi på ärenden. Du får inte följa med.
Är det ditt vatten. Kan jag smaka?
Kolla ett flygplan!
Du är smutsig där!
Du kolla, ett skräp!

I can go on and on and on.....

Till slut fick jag säga till grejarna att de måste inte svara Sigge. Han är ju lite lätt översocial den ungen. Timpengen är alltför hög för det! ;-) Trots Sigges närvaro har det ändå hänt saker idag; ljuskällor är på plats och garagetaket har fått en ny siluett!


1 kommentar:

  1. Jag tror minsann att Sigge liten förgyller "Grejjarnas" arbetsdagar.... Charmig som få. Hoppas på en träff snart, saknar er alla som. Kramar

    SvaraRadera