På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 1 oktober 2011

Olikheter

Syskon och bröder. Lika men ändå så olika. Tog mig en stund och tänkte till... Nils är pigg både på morgon och kväll. Sigge är trött både morgon och kväll. En riktig sovpropp! Nils är petig med maten. Sigge äter allt. Nils gillar inte sås. Sigge älskar alla såser. Nils sover med gosedjur/snuttefilt och täcke och kudde. Sigge ligger helst naken utan varken täcke, kudde och har inget gosedjur. Nils hade napp. Sigge har inte haft napp. Nils har trotsat totalt 5 minuter i hela sitt 6-åriga liv. Sigge trotsar mer hela tiden. Nils är medgörlig. Sigge är envis som synden. Nils är avvaktande inför nya saker. Sigge slänger sig huvudstupa utför slalombacken. Nils gillar morot. Sigge hatar morot. Nils hatar tomat. Sigge älskar tomat. Och så tänker jag är det så för alla? Jag menar...att andra barnet är mer på och framåt?

Iallafall har vi lördag idag. Och jag startade dagen men ett besök hos frisören. Skämdes lite där jag satt; jag prioriterar inte mitt hår om ni förstår. Tyckte jag blev fin i håret till slut iallafall. Väl hemma mötte jag Nils på väg till en kompis. "Vad du ser konstig ut i håret!" konstaterade han. Tack dårå! Ouppfostrade unge!;-)

Nu blir det Toca Boca-spelen på Ipaden med Sigge. Jag tycker om dem minst lika mycket som han; Tea party, Hos frisören, Hos doktorn och bygga en robot!

1 kommentar: