På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 4 juni 2010

Pioner


Mina två plantor med pioner i trädgården dröjer sig så igår i blomsteraffären gick det inte att motstå dessa. Så fina och rosa! En riktig färgklick i mitt vita och ljusa rum! Farmor anlände i eftermiddags så snart skall jag och min älskling ta en cykeltur längs älven till den lilla mysiga italienska resturangen för en bit mat och umgänge i solskenet. Ska verkligen bli mysigt, en tur på tu man hand om så bara för några timmar.

Önskar alla en solig och fin helg med familj och vänner!

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Vad fint det blev vännen! :) Pioner är verkligen bland de vackraste blommor som finns. I vår trädgård har de inte heller slagit ut ännu men har väldigt fina knoppar som myrorna älskar att krypa runt på. Ser fram emot när de slår ut. :)

    Åh, vad mysigt det låter! Jag hoppas att du och älsklingen hade en riktigt mysig stund på tu man hand? Det är viktigt att man tar sig de där stunderna emellanåt. :)

    Ha en fin kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Lotta: två timmar barnledigt kan göra underverk, vi hade det så mysigt! Älskar italiensk mat, en riktig pärla till restaurang måste jag säga!
    //Anna

    SvaraRadera