På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 24 juni 2010

Gegga är bäst!



Ungar och vatten...säger det igen alltså! I förmiddags kom Sandra på besök, hon som jag vikarierar för på besök med sina två döttrar. Nils, Sigge och Vendela lekte först inne men när lunchen var över drog de ut och snart var vattenlekarna i full gång. Oj, vilka blöta godingar! Först åkte tofflorna av, sedan byxorna och till sist även överdelarna. Det var en härlig syn; gegga och ett gäng glada ungar. Sigge var givetvis värst...han fick innegångsförbud, pronto!! Jag och Sandra fick en skön stund under parasollet där också lilla Alva låg och charmades, tre månader gammal! Tack för ett trevligt och smutsigtbesök!

Eftermiddagen har ägnats till att förbereda inför midsommaraftonen imorgon och det känns som vi ligger i fas. Antagligen kommer vi ligga i ofas det första som händer imorgon...så brukar det ju bli! ;-)


3 kommentarer:

  1. Jag ligger definitivt i ofas inför morgondagen, som vanligt! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Anna för en mycket mysig dag. Wendela pratar redan om när Nils och Sigge kommer så skall vi ta fram vattenspridaren som är som en blomma. Kram

    SvaraRadera
  3. Det lovar jag att Nils och Sigge ser framemot! Mamman med! ;-) Tack själva! Kram
    //Anna

    SvaraRadera