På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 11 oktober 2016

Weekend i Rom



Klockan ringde väldigt tidigt i torsdags morse. Gäsp. Men några timmar trängdes jag vid Fontana di Trevi med en massa andra turister. Med paraplyer. Mest trängdes jag med mina fyra fina vänner. Och min J så klart. 


Det är alldeles säkert 15 år sedan jag senast var i Rom. Då med min syster och min mamma. Det jag minns var att det var så mycket imponerande sevärdheter i varenda hörna i staden. Kom inte ihåg om vi då besökt Pantheon men när byggnaden dök upp runt hörnet mindes jag att vi faktiskt var där på den resan. 


Runt nästa hörn fanns den mest fantastiska glassen. Att stegräknaren larmade om uppnått stegmål under förmiddagen är ingen underdrift. Tur att det finns så många trevliga caféer och inte minst den fantastiska italienska glassen. Det har blivit minst en glass om dagen.


Och så maten. God. God. God. Alla tre kvällarna hade vi förbokat restauranger. Varje par varsin efter olika tips. Ett perfekt upplägg. Första kvällen på ett ställe 3 minuter från hotellet där vi bodde. Perfekt efter en tidig morgon och hyfsat många steg i benen. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar