På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 1 oktober 2016

En solig lördag


Nu är åbäket nedmonterat och undanstuvat för denna gången. Mannen muttrar varje vår och höst. I år har studsmattan bara använts av Sigge. Lite bättre studs med nya fjädrar men inget som längre lockar den äldre. Får se om den kommer upp nästa sommar överhuvudtaget. Helgen har varit en hemmahelg med pyssel här och där. Mannen har fixat i garaget och trädgården. Jag har sysselsatt mig inomhus. Jag och Sigge ägnade oss åt att träna på att följa instruktioner och på att läsa när vi gjorde chokladbollar. Kidsen envisas med strössel vilket jag inte tycker passar alls på godsakerna. Så de får mumsa på dem själva. Kanske en hemlig strategi de har? De skall iallafall dukas upp ikväll när vi skall ha myskväll i spaet. Bastu och bubbelbad planeras. Och lite tända ljus. 


//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar