På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 2 oktober 2016

Aroma


Nu vet jag vilken äpplesort vi har växande i trädgården. Aroma. Vi har under åren av renovering både ute och inne tagit bort flera av de träd vi haft. Faktiskt har vi bara detta äppleträdet kvar. Dock har vi fyllt på med två klotlönnar men de är ännu väldigt små. Äppleträdet ger så otroligt mycket frukt varje år. Skottkärra efter skottkärra slängs. Vilket slöseri tänker jag varje år. Men så fick jag nys om att åka iväg och musta sina äpplen. Och det är verkligen något jag överväger starkt. Eller göra äpplemos till gröten. Idag var jag iväg och fick mina äpplen artbestämda iallafall. Det var en förening här i Kungälv som mot en liten symbolisk summa gjorde det idag. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar