På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 21 oktober 2016

Fredagssvep vecka 42


Nu skall jag göra ingefärsdryck. En väninna nämnde att hon kokar ihop citron och ingefära och tar sig en sup varje dag. Tänkte be henne efter receptet men affären jag handlar i hann före och lade upp ett eget recept. Perfekt. 


Någon gång skall jag bo i Spanien. Och någon gång skall jag ta upp spanskan igen. J ligger på och tycker att vi skall börja ta tag i spanskan redan nu. Visst. Hade varit kul. Men. När. Då. 


Fyndade idag. En ny bricka. I exakt rätt mått för hörnan. I exakt rätt färg. Betalade 6:- för den. Det var 75 % rabatt. Det kallar jag fynd. (...den var billig redan från början!)


En månads abonnemang på HBO var det tvunget att bli. Vi plöjde direkt igenom sista säsongen av Game of Thrones. Det är bland det bästa jag sett. Ever. Nu är bara frågan vad vi skall välja att se nu då? Får läsa recensioner och kolla runt vad som rekommenderas på HBO. Älskar att se på teven mörka höstkvällar. Te och några tända ljus. På Netflix stundar ju The fall med fantastiska Stella Gibson. Och på SVT väntar Happy Valley. Och kostymdramat The Collection. (Jag älskade Huset Elliot då för hundra år sedan). 2 december blir det På spåret. Jippie. Anar att det finns massor mer att se men detta räcker ju en stund. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar