På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 17 april 2016

På gång


I fredags var jag på Rusta och fick ta på ett nytt vitt brickbord. Det som jag hade på altanen förra sommaren fick flytta in och har fyllt sin uppgift väl. Så nu får det flytta ut igen och så skaffade jag ett nytt att ha inne. Rusta bjuder alltid på kul inredning. Dessa vita blomlådor skall jag slå till på. Precis sådana jag vill ha. Och så skall jag fylla dem med rosa blommor.


Sedan gick turnén vidare till Ikea och där fyndade jag två höga olivträd. Hade velat fylla hela altanen med sådana.

Väl hemma välkomnas jag av att J gjort en ritning av vår trädgårdshörna som vi har kvar att iordningställa. Sedan fikade vi och pratade uterum. På riktigt alltså. Diskuterade taklut, fönsterval och hur vårt uterum skall användas och då inredas. Vips hade han ringt vår favoritsnickare och lämnat meddelande på hans svarare.

 Nu hoppas jag att regnet slutar så jag kan gå ut i trädgården och börja fixa lite. Känner mig på gång.

//A

1 kommentar:

  1. Å, uterum är det bästa vi gjort! Älskar det och just nu blommar citrusträdet och sprider en fantastisk doft! Sommarens projekt (förutom takbyte) blir att få ordning i uterummet, med mysig inredning!! :)

    SvaraRadera