På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 22 april 2016

Fredagssvep vecka 16


Fyndat en ny ryggsäck på Ikea. Har en gammal sliten som knappt jobbdatorn får plats i. Kikat på en liknande fast med ett helt annat pris så denna för två hundralappar och med massa praktiska fack och tåligt tyg blev jag jätteglad över. Veckans kap.

Här är ett tips på ett jättekul spel. Ett strategispel och familjespel. Till spelet Carcassonne finns massor med expansioner och igår sprang vi helt otippat på en sådan som vi jaktat efter länge. I helgen blir det drabbning, det lovar jag. Alla i familjen är med och spelar. Även Sigge. Spelet har några regler att hålla koll på men de lär man sig snabbt. Rekommenderas starkt!


Sigge kom hem med vårpyssel. En sådan söt sak. Ser hur han kämpat sig igenom genomförandet. Gulleplutten. Och så är han anmäld till vårens fotbollscup som anordnas för alla skolelever. Först ville han inte vara med. Sedan efteranmälde vi honom då han kom på att han ville vara med. Igår var han tveksam igen. Han hinner nog ändra sig en handfull gånger till innan avspark. 


Älskar helg och älskar att äta gott på helgen. När det blir det där lilla extra som inte hinns med i vardagen. Sedan ett tag har vi helt snöat in på fruktsallad. Ikväll blir det ananas, melon, jordgubbar, äpple och banan. Och så Kesella kvargen med vaniljsmak. Passar perfekt till, faktiskt bästa tillbehöret tycker vi. Mums. 


Tennisen är ju pausad ännu några veckor vilket jag är lite deppig över givetvis. Saknar den mycket, mycket. Men jag vill inte riskera att det inte blir någon tennis alls eller fortsatta problem så jag följer slaviskt sjukgymnastens råd. Hennes råd var att börja springa lite. En bra konditionsträning som ersättning för tennisens flås tyckte hon. Idag unnade jag mig att åka till Fontin. Ljuvligt väder och inte en själ. Vitsippor längs hela vägen. Åkte därifrån med bästa fredagsfeelingen.

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar