På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 15 april 2016

Fredagssvep vecka 15



Vår finaste J har fyllt år. Och i vanlig ordning äter vi prinsesstårta när vi firar födelsedagar. Svårt val mellan grön och rosa prinsesstårta. Smakade ljuvlig sött iallafall. Det fina fatet fick jag av en gullig elev i min första klass första terminen jag jobbade på Nytorpsskolan i Hammarkullen. Tänker varje gång på honom när jag tar fram mitt favoritfat. 


Man skall ju ge bort något man själv vill ha. Och både jag och Nils konstaterade i bokhandeln att den här boken vill vi ha. Så den gav vi till pappan. Win-win liksom. 


Så är utemöblerna framställda. Men än har inte lusten fallit in att fixa något särskilt på altanen. Det är för kallt än. Några soliga stunder mot husväggen har jag stulit till mig några eftermiddagar iallafall. 


Jättegott. Praktiskt i påse. Tycker jag som tar med mig eget te när jag går på kalas. Vilken tant jag är. Älskar att vara lite tant ibland.


Den där tiden på året. Rätta i mängder. Sammanställa i mängder. Sammanställa igen i mängder. Rapportera in. Sedan är det ju ändå mängder kvar att sammanställla inför skolavslutningen. Tur att övning ger färdighet. Det går nog lite lättare för varje år. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar