På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 1 april 2016

Fredagssvep vecka 13


Vi har haft ett lugnt påsklov. Det har varit lugna aktiviteter för mig. Jag har kurerat min armbåge som jag fått ont i. Så himla tråkigt. Kört styrketräningsprogram två gånger om dagen. Och vilat från tennisen. Det blir vila någon vecka till. Minst. Istället har jag försökt skämma bort mig med annat. Som att  läsa lite extra mycket. Att läsa är verkligen något jag gör mer och främst prioriterar mer nu för tiden. Jag har också idag varit både på massage och hos frisören. Helt slut efter massagen. Aj, vad det kändes. Skall tillbaka om en månad igen. Håret blev kortare och då genast galet lockigt igen. Skönt inför sommaren. Dessutom hade vi lunchdate med Sara och kusinerna idag. Så mysigt. Det blev även då en sväng in på Akademibokhandeln. Fingrade på boken nedan. Den ska jag läsa. Har lite annat på gång först. Precis börjat på Härskartekniker av Elaine Eksvärd och har Donna Tartts Den hemliga historien på vänt. Också fortsättningen på Barnbruden; dvs Pottungen och Räfvhonan. Dock måste jag nog läsa om Barnbruden. Hade inte koll på att det var en trilogi förrän den var utläst. 



Var på stan häromdagen och då tömde killarna sina sparbössor. Köpte Nerf för hela slanten hos Fröknarna Bus. De har lekt med dessa i tre dagar med sina kompisar. Utomhus från morgon till kväll. Varvar det med lek på studsmatta hos grannarna. Det är trötta killar på kvällarna som somnar snabbt. 


Lite läsning tvingar jag dock dem till. Sigge har läsläxa över lovet och tränar lite extra på läskort. Nils kämpar på med förberedelserna inför ett biologiprov han har nästa vecka. Inför skolan nästa vecka har Sigge pimpat sina böcker lite extra med klistermärken. Han gick all-in så att säga. 


Strax väntas mannen hem och vi står redo med räkor och fiskhamburgare. Sedan skall vi ha filmkväll med Nils och se den sista delen av Hungergames-filmerna. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar