På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 29 april 2016

Fredagssvep vecka 17


Att det ens går. Att längta efter en ny strykbräda. Den förra föll ihop i en hög helt plötsligt. Stag och ben åt alla håll och kanter. Nu är ordningen återställd. Matchar köksmattan perfekt upptäckte jag. 


Ny skärbräda. Helt i min smak. Nils har slöjdat den på slöjden. Hur fin som helst. Kommer passa perfekt som ostbricka. Tjockare i modellen och lite mer rustik känsla. 


Sigge kom hem med plantor som han fått av en kompis mamma. Tomat- och chilliplantor. Och har man plantor så måste de ju skötas. Han tar vattningen på största allvar. Det gick nästan inte att få stopp på honom i sitt vattnande. 


En fredag som startade med massage för mig. Känner nu hur ömheten kommer krypande. Tror inte det kommer bli som förra gången då jag inte kunde sitta bakåtlutad i soffan ens. I övrigt en fredag som både bjudit på spontanbesök hos en väninna och på inköp av krukor till altanen. Under tiden blev det ett eftermiddagsbesök på stadens Vikingamarknad. Knallar på varenda gata. Pappan fick den stora äran att uppleva det idag. ;-) Kvällen har avslutats med hemmagjord pasta och rödvin. Filmklubben med Nils fortsätter och efter Hobbit-filmerna ser vi nu Sagan om ringen-trilogin. Fredagarna framöver är bokade så att säga. 


//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar