På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 3 april 2016

Att vara en livsnjutare


Fick med mig en Friskispressen efter att jag varit på massagen i fredags. Massören jag var hos hyr ett rum i Friskis och Svettis-lokalerna. (Apropå massage: jag har varit så, så, så öm i hela ryggen och axlarna. I lördags kunde jag nästan inte luta ryggen mot ryggstödet i soffan. Gah! Jaja.) Läste tidningen och fastnade i ett reportage där det resoneras kring njutningen i livet. Att bli en livsnjutare. Funderat mycket på om jag är en livsnjutare. För vad är det egentligen? Det listas några saker som tips för att öka njutningen i livet. Bland annat att skapa fler av dina bästa stunder, att inte vänta på saker utan försöka få dem att ske nu istället, fundera över vad som gör att du mår bra och försöka förstärka dessa saker eller addera detta oftare i vardagen. Bra råd tyckte jag. Som jag tar till mig. Ett tips var att ta bort ordet kanske i sina tankar. Det leder bara till mer utrymme och omvägar. Och så är det nog faktiskt när jag tänker efter. Bort med kanske. Alltså. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar