På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 8 april 2016

Fredagssvep vecka 14


Sigge på Ica Maxi. Vilken tur att vi äger ett par kryckor när någon har ont i foten. Sigge har ont i foten för att Nils har ont i foten. Tidigare i veckan stukade Nils sin fot lite lätt och det är alltid samma visa. Någon har halsont. Då har Sigge halsont. Någon har ont i örat. Sigge har ont i örat. Någon är förkyld. Sigge är dunderförkyld. 


Så kom det lite böcker idag. Längtar att få läsa.


Har köpt flared high waist jeans. Får se om jag trivs i dem. Min frisör hade också satsat på ett par men bytte innan hon ens kom sig hemifrån. Vida är de så de räcker till. :-)


Min man har ett nytt beroende. Värre än candy crush och allt annat. Löser den varje gång. Jag måste också lära mig det. Det är ascoolt att kunna tycker jag. 


Hösten 2014 testade jag att springa efter ett schema. Började med intervaller som sakta utökades. Det gick bättre än förväntat och jag tyckte till och med att det var lite kul. Sedan föll rutinen ifrån men jag har tänkt på att testa det igen. Beställde denna boken och har nu läst första delen. Där finns också träningsupplägg baserat på hur långt man vill kunna springa. Jag har inga höga mål. Alls. Hoppas jag inte blir ensam i spåret. Eller hur syrran? 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar