På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 7 december 2015

Loppa med veto


Presenterar Sigges egengjorda loppa. Det var den det pysslades med på kalaset i lördags. Han satt själv och skrev i uppmaningarna och ingen fick störa honom. Det tog en ganska lång stund för honom att bli klar. Må jag säga. 


Sedan kom han ner och var så stolt och satte igång med frågan: Vilket nummer? följt av Vilken färg?
Pappan fick första: Gör 10 armhävningar.
Micke nästa: Gå in till toan och skrik något fult.
Sedan fortsatte det med: Gör 20 armhävningar.
Därefter: Stå framför alla och löjla dig.
Sedan kom tungviktaren som jag fick: Stå framför alla och visa snoppen.
Gaha......
Och DÄR lade föräldrarna in sitt veto. Sigge försökte givetvis förhandla om menade på att jag minsann slapp visa snoppen för jag hade ju en snippa.
Gaha igen...
Nu står det iallafall:Visa din argaste min.
Iallafall fick sig festen ett litet uppsving efter Sigges show iallafall. :-)

//A


2 kommentarer:

  1. Ja jisses vad vi skrattade ������ kram fr Sara

    SvaraRadera
  2. Det skulle ju bli smileys men det blev visst andra tecken vid publiceringen..../Sara

    SvaraRadera