På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 20 december 2015

En myssöndag


Först sovmorgon och långfrukost. Sedan mot stan och mötte upp kusinerna. Kikade på Nk:s julskyltning och strosade i någon affär. Lunchade sedan på Moon thai kitchen. Ungarna tog plats i en tuk tuk och brydde sig inte alls om oss andra. 



Mätta promenerade vi Avenyn ner mot Göteborgsoperan. Försökte få med alla på en bild. Ni anar inte hur svårt det är. Detta är en av många. Och detta är den klart bästa...


Julklappen i år blev föreställningen Jul-trad-i-ton. En barnföreställning med mycket musik och fart och fläkt. Jag tyckte den var jättebra. Nils och Sigge sa att de tyckte om den men att den var lite lång. Drygt 1,5 h var lagom för alla. Då hade några av oss myror i brallan sedan en stund. 


Sigge poserar motvilligt på en bild med mig. Och bjuda på ett leende var det inte tal på. Överhuvudtaget. 

Sedan gick vi till ett café och fikade innan vi lämnade J på Centralen. Någon måste jobba några dagar till. Vi andra börjar vårt jullov imorgon. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar